Godina proizvodnje: 2017.
Trajanje: 80 minuta
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Režija:
Matanić, Dalibor
Produkcija:
Kinogerila, INK Pula
Snimatelj:
Oguić David, Vučinović Danko
Sinopsis:
Maša Artuković mlada je djevojka za koju se sumnja da bi mogla biti
opsjednuta sotonom. Njezina sestra Vera, ogrezla u religijski fanatizam,
uvjerena je kako je može spasiti jedino egzorcizam. Mašin slučaj na jednom
mjestu okuplja svećenika posrnulog u vjeri, psihijatricu, novinarku i snimatelja.
Podrum sestara Artuković postaje zona obračuna u kojoj se isprepleću stavovi i
uvjerenja, a na površinu izlaze mračne tajne.
Uloge:
Nika Ivančić, Helena Minić Matanić, Senka Bulić, Lana Gojak, Janko
Popović Volarić, Marko Braić
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska
Scenarij:
Dalibor Matanić
Glazba:
Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
Montaža:
Tomislav Pavlic
Scenografija:
Kostimografija:
Desanka Janković
Komentar:
Korijeni ovog ostvarenja Dalibora Matanića, snimljenog u ultra
niskobudžetnoj nezavisnoj produkciji i u žanru koji se iznimno rijetko koristi u
hrvatskoj kinematografiji, leže u istoimenoj kazališnoj predstavi koju je redatelj
postavio u pulskom INK-u. Za vrijeme rada na njoj, Matanić i njegova ekipa
doznali su za slučaj mlade djevojke iz Vodnjana nad kojom je navodno izvršen
obred istjerivanja đavla. Pokušali su saznati više, no slučaj je, kažu, zataškan i
službeno se ništa nije dogodilo.
Matanić je, kao i toliko puta do sad, u projekt ušao sa željom za izravnim
društvenim angažmanom, što je rezultiralo nizom općih mjesta. Egzorcizam će
tako u njegovom filmu razotkriti obiteljsko seksualno nasilje nadahnuto
zloglasnim austrijskim slučajem Fritzl, također će se pokazati da je svećenik koji
izvodi egzorcizam licemjerna grješna duša koja je prekršila celibat, a novinarka
konzervativne televizijske stanice koja prati cijeli slučaj bit će označena kao
beskrupulozna karijeristica i također licemjerka. Jasno je vidljiva Matanićeva
namjera da se kritički osvrne ne samo na crkveni konzervativizam i hipokriziju,
nego i na tzv. radikalni ateizam, te da rješenje ponudi u suradnji
suprotstavljenih strana.
Izvedbeno, film varira od trasha koji kopira klišeje niskobudžetnih konfekcijskih
horora do impresivnih prizora moćne tjelesne glume mlade Nike Ivančić, a
generalno se čini ponajviše nadahnut onom linijom filmova strave proizašlom iz
Projekta vještice iz Blaira. Na žalost Matanić postupak miješanja objektivne i
subjektivne kamere (potonja pripada tv-snimatelju) preuzima mehanički, ne
dobivši ništa bitno iz te kombinacije, a glumačke mu izvedbe jako osciliraju.
Pored spomenute Nike Ivančić koja se sjajno snašla (i doslovno) uronjena u
visoko postavljene zahtjeve fizičke izvedbe kao djevojka nad kojom se vrši
egzorcizam, odlična je i redateljeva supruga Helena Minić Matanić kao njezina
sestra i majka, Janko Popović Volarić uvjerljiv je kao svećenik sa skrivenim
teretom na duši, dobra je i Senka Bulić kao gorljivo ateistička
(pseudo)psihologinja, no Lana Gojak kao televizijska novinarka i Marko Braić
kao snimatelj znatno su slabiji, pri čemu im na ruku nisu išle ni stereotipne
replike.
Početak prikazivanja: redovna (hrvatska) distribucija 9. studenog 2017.
Nagrade i festivali:
- Međunarodni filmski festival fantastike u Braziliji, 2017. – Grand Prix
- Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST, 2017.
- Pulski filmski festival, 2018., Zlatna arena za masku
- Filmski festival Herceg Novi – Montenegro Film Festival, 2018.
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.