Ćaća film


Godina proizvodnje: 2011

Trajanje: 70 minuta

Tehnika: 35 mm, boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Matanić, Dalibor

Produkcija:
Kinorama

Snimatelj:
Černjul Vanja

Sinopsis:
Jednog snježnog zimskog dana gruba i cinična Ana (Iva Mihalić) s mlađom sestrom Lucijom (Judita Franković) i njenim dečkom (Igor Kovač) automobilom stiže na udaljeno obiteljsko imanje u Lici. Riječ je o imanju koje su djevojke odavno napustile, a na kojem osamljen živi njihov asocijalni otac (Ivo Gregurević). No njegova asocijalnost krije psihopatologiju tragičnih dimenzija, on je izrazito šutljiv i prijeteći distanciran čovjek sklon agresivnim ispadima. Ponovni susret oca s kćerima i razvoj njihovih složenih odnosa rezultirat će otkrivanjem užasne tajne iz prošlosti i naposljetku dovesti do nove tragedije.

Uloge:
Judita Franković (Lucija), Iva Mihalić (Ana), Ivo Gregurević (ćaća), Igor Kovač (Lucijin dečko)

Zemlja proizvodnje:
Hrvatska

Scenarij:
Dalibor Matanić

Glazba:
Jura Ferina, Pavle Miholjević

Montaža:
Tomislav Pavlic

Scenografija:
Igor Dropulić

Kostimografija:
Zrinka Mareković

Komentar:
Psihološku triler-dramu s elementima horora, godine 2011. na pulskom festivalu nagrađenu Zlatnim arenama za najbolju režiju, sporednu žensku ulogu i kameru, najlakše se može opisati riječima „Michael Haneke u ličkoj zabiti“. Kroz storiju o dvije kćeri i ocu iz jedne odavno raspadnute obitelji koji se u pratnji dečka jedne od djevojaka susreću nakon dugo vremena, Matanić mirno i prilično sigurno analizira patologiju i mračno naličje kolokvijalno kazano disfunkcionalne obitelji. Disfunkcionalne je u ovom slučaju preblaga riječ, jer se u središtu obiteljskog mraka koji će na kraju dovesti do tragedije nalaze iznimno tjeskobne tajne i strašni događaji iz prošlosti koje autor namjerno i efektno ostavlja tek naznačenima i sugeriranima. Matanićeva režija je spretna i sigurna, pri čemu imponiraju vješte uporabe drugog plana i dubinskog kadra kao i efektno korištenje prirodne i zadane scenografije. Glumački nastupi su odlični i povremeno uistinu nadahnuti (osobito onaj zasluženo Zlatnom arenom nagrađene Ive Mihalić), gradiranje uznemirujućeg ozračja s osloncem na horor je nerijetko dojmljivo, a dodatnu sugestivnost autor postiže postupnim prelaženjem s dominantnih totala u uvodu na sve intenzivnije blize i krupne planove, kao i povremenim posezanjem za subjektivnim kadrovima. Protagonisti su škrto no funkcionalno profilirani, a gledatelj tek naslućuje svu dubinu i tragičnost intimnih drama dviju sestara prouzrokovanih naslućivanom traumom iz djetinjstva. Suočavanje s posljedicama davnih užasa u završnici dovodi do dijelom neočekivane erupcije nasilja, a jedina ozbiljnija zamjerka filmu može se uputiti zbog toga što elaboriranju raspleta i pozadine čitave priče nije posvećeno više vremena. Također, karakterna obilježja ženskih likova u kombinaciji s njihovom tjelesnom sličnošću dodatno naglašenom odjećom i šminkom, kao i dramskim i režijskim rješavanjem određenih konfliktnih situacija, nude mogućnost za slobodniju interpretaciju filma u smislu da bi obje kćeri mogle biti psihofizičke inkarnacije jedne psihički raspolućene osobnosti.


Početak prikazivanja: premijerno 18. srpnja 2011. godine na pulskom festivalu, redovita kino distribucija studeni 2011.

Nagrade i festivali:
Pulski filmski festival 2011. godine – Zlatne arene za najbolju režiju, sporednu žensku ulogu i najbolju kameru te Nagrada za najbolji film međunarodnog udruženja kritičara FEDEORA

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.