Andrija Pivčević snimatelj


Datum i mjesto rođenja: 5. srpnja 1945., Gata


Snimatelj koji je karijeru započeo 1962. g. snimajući filmove u splitskom kino-klubu (oko sedamdeset naslova do 1968. g.). Titulu majstora amaterskog filma dobiva 1970. godine. Prvi kratkometražni profesionalni film snima 1967. godine (Ljudi u prolazu, Lordan Zafranović). Do okvirno 1987. godine snima oko četrdeset kratkometražnih filmova, a najzapaženiji mu je rad s autorima Ivom Martincem i Aleksandarom Fjodorovičem Stasenkom. Snimatelj je iznimna likovnoga senzibiliteta , što dokazuje i u igranim filmovima Ludi dani (Nikola Babić, 1977) s fotografijom dokumentarističke autentičnosti, što nastavlja i u filmu Medeni mjesec (Nikola Babić, 1983). U Mikuljanovom filmu Crveni i crni (1985) nažalost nije potvrdio ranije kvalitete, ali zato se u Kući na pijesku (Ivo Martinac, 1985) potvrđuje kao snimatelj-slikar. Zatim slijede Zafranovićevi filmovi Večernja zvona (1986) i Haloa / Praznik kurvi (1988) u kojima je Pivčevićeva fotografija znatno pridonijela mediteranskoj ugođajnosti, ponekad s naglašenom estetiziranošću kadra, a slijedi Povratak Katarine Kožul (Slobodan Praljak,1989).
Za snimateljski rad nagrađivan je nizom nagrada i priznanja.


Crveni i crni

Godina: 1985

Haloa - praznik kurvi

Godina: 1988

Kuća na pijesku

Godina: 1985

Ludi dani

Godina: 1977

Medeni mjesec

Godina: 1983

Večernja zvona

Godina: 1986

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.