Zbornica film


Godina proizvodnje: 2021.

Trajanje: 126 minuta

Tehnika: DCP, boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Tarokić, Sonja

Produkcija:
Kinorama, KinoElektron

Snimatelj:
Vučinović Danko

Sinopsis:
Suočena s restrikcijama školskog sistema te okružena obeshrabrenim učiteljima, nova i entuzijastična osnovnoškolska pedagogica Anamarija ulazi u vlastitu borbu s problematičnim profesorom povijesti Sinišom, nesvjesna da upravo tim putem polako postaje sve sličnija kolegama u zbornici koje pod paskom drži lukava ravnateljica Vedrana.

Uloge:
Marina Redžepović, Stojan Matavulj, Nives Ivanković, Maja Posavec, Sandra Lončarić, Daria Lorenci Flatz, Vera Zima, Ivana Bakarić, Marica Vidušić, Gordana Slivka, Iva Simić, Andrej Dojkić, Vladimir Gojun, Igor Kovač, Rada Mrkšić, Raul Brzić, Filip Juričić, Josip Lukić, Nikša Butijer, Barbara Nola, Paško Vukasović, Zvonimir Jurić, Vinko Kraljević, Alen Šalinović

Zemlja proizvodnje:
Hrvatska

Scenarij:

Glazba:

Montaža:

Scenografija:

Kostimografija:

Komentar:
Sonja Tarokić bila je uz Hanu Jušić najistaknutiji autor kratkih igranih filmova mlade/mlađe hrvatske filmske generacije, a njezin dugometražni igrani debi Zbornica dočekan je s gotovo ultimativnom podrškom kritike i kompletne nacionalne filmske zajednice. Narativni pristup i redateljski prosede nazivani su altmanovskima, međutim Zbornicu baš i ne odlikuje visok stupanj altmanovske realističko-dokumentarističko-naturalističke izvedbe, iako je struktura mozaično sastavljena od mnoštva narativnih krhotina što bi joj, uz ostale elemente, trebalo donijeti intenzivnu životnost. No film Sonje Tarokić zapravo je prilično artificijelan. Dva su glavna razloga tome: prvi je autoričina odluka da onom što je trebao biti ultramimetički pristup (redateljski najčešće ostvarivan zvučnim preklapanjima te kratkim kadrovima sa švenkanjem po likovima) pridoda transparentno artificijelan off-sloj naglašene uporabe tradicionalnih hrvatskih ritmova i napjeva u izvedbi Ladarica, garniran slikama klasika hrvatske naive (Ivan Generalić) koje vise po zidovima školskih prostorija u kojima je radnja dominantno smještena; drugi razlog leži u glumačkim izvedbama koje su većinski odrađene u maniri poznate zagrebačke škole glume, dakle nedostatno prirodno za filmski medij. Iako je korištenje ritma nalik pljeskanju iz izvedbi tradicionalnih pjesama kao lajtmotiva i katalizatora dramatike samo po sebi (vrlo) efektno, cijeli taj sloj doima se proizvoljno umetnutim; kad Krsto Papić u Lisicama rabi tzv. mutavo kolo, onda to skladno, 'prirodno' priliježe uz naturalističku poetiku filma, baš kao kad Ante Babaja povlači paralele s naivnim slikarstvom u vizualnoj koncepciji Breze. No kakva je veza folklora i naivnog slikarstva s bazičnom temom i stilom Zbornice, nije lako odgonetnuti. Cjelovečernji prvijenac Sonje Tarokić nesumnjivo je ostvarenje dobrodošle ambicioznosti i njegov odličan odjek kod kuće i vrlo dobar u inozemstvu (Posebno priznanje žirija na festivalu A kategorije u Karlovym Varyma) pokazuju da se ta ambicioznost isplatila, međutim ona je ipak ostala u stanovitom raskoraku s postignutim kreativnim rezultatima.

Početak prikazivanja: premijerna projekcija 22. kolovoza 2021. na festivalu u Karlovym Varyma (glavni natjecateljski program); redovna hrvatska kino distribucija 21. studenog 2021.

Nagrade i festivali:
- Međunarodni filmski festival u Karlovim Varima, 2021. - Posebno priznanje žirija; posebno priznanje Ekumenskog žirija
- Međunarodni festival mediteranskog filma u Valenciji – Mostra de València, 2021.
- Zagreb Film Festival, 2021. – Posebno priznanje žirija u međunarodnoj dugometražnoj konkurenciji 
- Festival istočnoeuropskog filma u Cottbusu, 2021. 
- Torino Film Festival, 2021.
- Nagrada HDFK-a Oktavijan za najbolji dugometražni igrani film, 2022. 
- Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST, 2022. – Nagrada za najbolji debi
- Međunarodni filmski festival u Vilniusu –  Kino Pavasaris, 2022. –Nagrada za najbolju glumicu u Natjecanju europskih debitanata (Marina Redžepović)
- Filmski festival u Linzu – Crossing Europe, 2022.
- Pulski filmski festival, 2022. – Velika zlatna arena za najbolji film, Zlatna arena za najbolju režiju, Zlatna arena za najbolju glavnu mušku ulogu (Stojan Matavulj), Zlatna arena za najbolju sporednu žensku ulogu (Nives Ivanković), Zlatna arena za najbolju montažu; Nagrada ocjenjivačkog suda kritike za najbolji film u glavnom Hrvatskom programu 
- Brač Film Festival, Supetar, 2022. 
- Filmski festival glumca, Vinkovci, 2022. – Zlatni Orion za najbolju glavnu žensku ulogu (Marina Redžepović), Srebrni Orion na najbolju žensku sporednu ulogu (Nives Ivanković)

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.