Godina proizvodnje: 2020.
Trajanje: 107 minuta
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Režija:
Šulina, Mario
Produkcija:
Slavonija Nova, Full Frame Production
Snimatelj:
Šulina Mario
Sinopsis:
Slavonija nakon završetka Domovinskog rata. Adam je preživio ratni
pakao i pati od PTSP-a, te na sebi svojstven način odgaja malog dječaka i čini
sve kako bi nastavio živjeti životom dostojnim čovjeka. Tu činjenicu mještani
sela na rubu kojeg Adam i dječak žive ne prepoznaju, i na Adama gledaju kao
na čudaka. Njegova nastojanja da se othrva teškoćama, napadima na sebe i
svoju privatnost ubrzo kulminiraju...
Uloge:
Zdravko Šinjori, Antonio Starinec, Jasmin Novljaković, Vjekoslav
Janković, Antonio Jakupčević
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska
Scenarij:
Franjo Nagulov (suradnici Vladimir Andrić, Krunoslav Biberović, Damir Tomić, Jelena Vučković)
Glazba:
Nova
Montaža:
Ivan Bilandžić
Scenografija:
Dražen Matijašević
Kostimografija:
Larisa Vukić
Komentar:
Riječ o nezavisnom niskobudžetnom (proračun je iznosio oko deset
tisuća eura) dugometražnom debiju Marija Šuline (rođen u Đakovu 1969.),
redatelja brojnih glazbenih spotova lokalnih slavonskih izvođača. Film ima
impresivno otvaranje - u prvom planu vrlo dugog statičnog kadra su kukuruzi, a
u pozadini iza njih diže se dim; malo pomalo primjećuje se neko gibanje među
stabljikama i naposljetku se iz kukuruzišta pojavljuje iscrpljeni vojnik; godina je
1991., kukuruzi su vukovarski i vojnik se pokušava probiti iz neprijateljskog
okruženja. Dug statični kadar smjenjuje niz atraktivno montiranih kadrova
ekspresivnih kutova snimanja (uključujući i dronske snimke iz ekstremnih
gornjih rakursa i sugestivne subjektivne kadrove), a demonstrirani osjećaj za
kolorit i uopće likovnost je vrhunski. Nažalost, ostatak filma daleko je slabiji.
Mario Šulina zna snimati i kolorirati, osobito ratne prizore, ali daleko je manje
vješt kad treba režirati dramske situacije s dijalozima (raspravljačke scene u
seoskoj gostionici najslabije su u filmu). Skupina amaterskih glumaca, pojačana
profesionalcima Jasminom Novljakovićem , Vjekoslavom Jankovićem i
Antonijom Jakupčevićem, korektna je, pri čemu amaterski nositelj naslovne
role veterana s PTSP-om, Zdravko Šinjori, ima zanimljivu fizionomiju i solidno
izgovara replike; međutim, njegova je tjelesna gluma opterećena stanovitom
prokarikaturalnošću, a tajanstveni odnos između njega i malog dječaka
izuzetno dojmljivog lica (Antonio Starinec) scenaristički je odveć skučen, više-
manje sveden na ponavljajuće radnje. Film se ipak nekako drži do namjeravano
dramatične i potresne završnice, čiji su trilersko-akcijski trenuci međutim vrlo
mlako režirani, dok su poetično mišljeni flashbackovi ispali sentimentalno
kičasti. U konačnici, Adam se ne izdiže iznad poštene amaterske razine iako su
njegovi potencijali bili veći, no nedostatak iskustva u kreiranju igranog filma, u
kombinaciji s nezavidnim budžetom bili su prevelika prepreka za ozbiljnije
dosege.
Početak prikazivanja: Pretpremijerna projekcija u ljeto 2020. u Đakovu;
premijerna projekcija 15. studenog 2020. u Vukovaru; potom ograničena kino
distribucija po slavonskim gradovima
Nagrade i festivali:
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.