Duboki rezovi film


Godina proizvodnje: 2018.

Trajanje: 75 minuta

Tehnika: DCP, boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Turić (segment Trešnje),Mojzeš (segment Smrt bijela kost), Peruzović (segment Predmeti koji tonu), Dubravka , Filip, Filip

Produkcija:
Kinematograf

Snimatelj:
Jovanov (segment Trešnje), Matić (segment Smrt bijela kost), Kurobasa (segment Predmeti koji tonu) Radislav Gonzo, Luka, Dubravka

Sinopsis:
Omnibus o nasilju u raznim oblicima, sastavljen od triju priča. Trešnje: Bezbrižno ljeto dječaka Jakova postupno narušavaju napeti obiteljski odnosi. Tragičan slijed događaja, koji uključuje njegova starijeg brata i njegova prijatelja, navest će ga na pobunu. Smrt bijela kost: Dječja igra dviju djevojčica i jednog dječaka prerasta u dramatičnu situaciju, kako za djecu tako i za odrasle. Predmeti koji tonu: Obiteljsko okupljanje krenut će u neočekivanu smjeru kada se udana kći pred ocem pojavi s modricom na licu i neuvjerljivim opravdanjem.

Uloge:
Roko Glavina, Lana Barić, Milivoj Beader, Nikša Butijer, Franko Jakovčević, Areta Ćurković, Glorija Pinturić, Lily Antić, Jadranka Đokić, Borna Fadljević, Živko Anočić, Vinko Kraljević, Marina Redžepović, Mirela Brekalo, Bernard Perić

Zemlja proizvodnje:
Hrvatska

Scenarij:
Jelena Paljan (segment Trešnje, prema priči Olje Savičević Ivančević), Ksenija Kušec (segment Smrt bijela kost pema vlastitoj priči), Ivan Turković Krnjak (segment Predmeti koji tonu prema priči Romana Simića)

Glazba:
Jura Ferina, Pavao Miholjević

Montaža:
Dubravka Turić (segment Trešnje), Andrija Gvozdić Michl (segment Smrt bijela kost), Iva Ivan (segment Predmeti koji tonu)

Scenografija:
Petra Poslek, Jana Piacun

Kostimografija:
Morana Starčević, Katarina Pilić

Komentar:
Duboki rezovi povezali su u jednu cjelinu tri priče pod egidom nasilja koje destruira intimu, obitelj, povjerenje. Film otvara segment Trešnje Dubravke Turić, ostvarenje koje je prošle godine igralo na festivalu u Cannesu. Razotkrivanje (homoseksualnog) uzroka obiteljske napetosti iz perspektive dječaka, mlađeg brata 'inkriminiranog' mladića, ne može se pohvaliti originalnošću, ali Turić dobro poznati model realizira na uspio, nerijetko dojmljiv način, od odličnog izbora malog Roka Glavine za glavnu ulogu, preko finog montažnog parceliranja narativa do oslanjanja na slutnju radije nego na ekspliciranje. Oslonac u slutnji potražio je i Filip Peruzović, jedini od troje autora s dugometražnim iskustvom, u trećoj priči Predmeti koji tonu o obiteljskom okupljanju i (potencijalnom) nasilju, no pritom je previše toga ostavio otvorenim i nejasnim, a da to nije kompenzirao izuzetnijom atmosferom. U hrvatskom kontekstu svakako najsvježiji pristup ponudio je Filip Mojzeš u drugoj priči Smrt bijela kost, gdje dvije djevojčice i jedan dječak predpubertetskog odnosno ranopubertetskog uzrasta ulaze u morbidnu, sadomazohistički intoniranu interakciju. Nastao pod izravnim utjecajem 'austrijske škole', ovaj segment nudi veliku dozu načelne intrigantnosti, ali šteta je što provokativno polazište nije dobilo temeljitiju razradu i složeniji svršetak od suviše jednostavnog otvorenog kraja koji se doima kao najlakše rješenje. No bez obzira na kvalitativno osciliranje između pojedinih priča i unutar njih, Duboki rezovi omnibus su dostojan respekta.

Početak prikazivanja: (hrvatska) kino distribucija proljeće 2019.

Nagrade i festivali:
- Pulski filmski festival, 2018. – Zlatna arena za kameru
- Sarajevo Film Festival, 2018.
- Festival glumca, Vinkovci, 2018.
- SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe, Los Angeles, 2019.
- Filmski festival u Valletti, 2019. – Nagrada za najbolji novi talent (Dubravka Turić, Filip Mojzeš, Filip Peruzović) -
- Filmski festival mediteranskih zemalja u Aleksandriji, 2019.

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.