Godina proizvodnje: 2018.
Trajanje: 75 minuta
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Produkcija:
Kinematograf
Sinopsis:
Omnibus o nasilju u raznim oblicima, sastavljen od triju
priča. Trešnje: Bezbrižno ljeto dječaka Jakova postupno narušavaju napeti
obiteljski odnosi. Tragičan slijed događaja, koji uključuje njegova starijeg brata i
njegova prijatelja, navest će ga na pobunu. Smrt bijela kost: Dječja igra dviju
djevojčica i jednog dječaka prerasta u dramatičnu situaciju, kako za djecu tako i
za odrasle. Predmeti koji tonu: Obiteljsko okupljanje krenut će u neočekivanu
smjeru kada se udana kći pred ocem pojavi s modricom na licu i neuvjerljivim
opravdanjem.
Uloge:
Roko Glavina, Lana Barić, Milivoj Beader, Nikša Butijer, Franko
Jakovčević, Areta Ćurković, Glorija Pinturić, Lily Antić, Jadranka Đokić, Borna
Fadljević, Živko Anočić, Vinko Kraljević, Marina Redžepović, Mirela Brekalo,
Bernard Perić
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska
Scenarij:
Jelena Paljan (segment Trešnje, prema priči Olje Savičević Ivančević), Ksenija Kušec (segment Smrt bijela kost pema vlastitoj priči), Ivan Turković Krnjak (segment Predmeti koji tonu prema priči Romana Simića)
Glazba:
Jura Ferina, Pavao Miholjević
Montaža:
Dubravka Turić (segment Trešnje), Andrija Gvozdić Michl (segment Smrt bijela kost), Iva Ivan (segment Predmeti koji tonu)
Scenografija:
Petra Poslek, Jana Piacun
Kostimografija:
Morana Starčević, Katarina Pilić
Komentar:
Duboki rezovi povezali su u jednu cjelinu tri priče pod egidom
nasilja koje destruira intimu, obitelj, povjerenje. Film otvara segment Trešnje
Dubravke Turić, ostvarenje koje je prošle godine igralo na festivalu u Cannesu.
Razotkrivanje (homoseksualnog) uzroka obiteljske napetosti iz perspektive
dječaka, mlađeg brata 'inkriminiranog' mladića, ne može se pohvaliti
originalnošću, ali Turić dobro poznati model realizira na uspio, nerijetko
dojmljiv način, od odličnog izbora malog Roka Glavine za glavnu ulogu, preko
finog montažnog parceliranja narativa do oslanjanja na slutnju radije nego na
ekspliciranje. Oslonac u slutnji potražio je i Filip Peruzović, jedini od troje
autora s dugometražnim iskustvom, u trećoj priči Predmeti koji tonu o
obiteljskom okupljanju i (potencijalnom) nasilju, no pritom je previše toga
ostavio otvorenim i nejasnim, a da to nije kompenzirao izuzetnijom
atmosferom. U hrvatskom kontekstu svakako najsvježiji pristup ponudio je Filip
Mojzeš u drugoj priči Smrt bijela kost, gdje dvije djevojčice i jedan dječak
predpubertetskog odnosno ranopubertetskog uzrasta ulaze u morbidnu,
sadomazohistički intoniranu interakciju. Nastao pod izravnim utjecajem
'austrijske škole', ovaj segment nudi veliku dozu načelne intrigantnosti, ali šteta
je što provokativno polazište nije dobilo temeljitiju razradu i složeniji svršetak
od suviše jednostavnog otvorenog kraja koji se doima kao najlakše rješenje. No
bez obzira na kvalitativno osciliranje između pojedinih priča i unutar njih,
Duboki rezovi omnibus su dostojan respekta.
Početak prikazivanja: (hrvatska) kino distribucija proljeće 2019.
Nagrade i festivali:
- Pulski filmski festival, 2018. – Zlatna arena za kameru
- Sarajevo Film Festival, 2018.
- Festival glumca, Vinkovci, 2018.
- SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe, Los Angeles, 2019.
- Filmski festival u Valletti, 2019. – Nagrada za najbolji novi talent
(Dubravka Turić, Filip Mojzeš, Filip Peruzović)
-
- Filmski festival mediteranskih zemalja u Aleksandriji, 2019.
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.