Godina proizvodnje: 2019.
Trajanje: 2019.
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Režija:
Jelić, Svebor Mihael
Produkcija:
CEFGI, Blank
Snimatelj:
Bazina Hrvoje
Sinopsis:
Šestero mladih odlučuje iskoristiti proljetnu ravnodnevicu 2015. kao
izgovor za organizaciju velikog tuluma u Zagrebu. Raspodjeljuju zadatke - Lana i
Maša organizirat će party u velikom napuštenom stanu, Blagi i Luna trebaju
nabaviti 'travu', a Mrva i Kači alkohol - te dogovaraju vrijeme okupljanja. No na
putu će im se naći brojne prepreke.
Uloge:
Lena Medar, Lana Bogović, Luna Pilić, Tin Blagojević, Mislav Živković,
Patrik Gregurec, Klara Fiolić, Ksenija Marinković, Dado Ćosić, Goran Grgić,
Ozren Grabarić, Barbara Bubalo, Klara Penezić, Ana Stakor, Lea Jankov, Katja
Jankov, Lidija Keber, Kristina Čović, Lana Krstulović
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska
Scenarij:
Svebor Mihael Jelić
Glazba:
Juraj Valentić, Miki Solus
Montaža:
Laura Pascu, Adam Mišković, Karlo Oto Lekić, Svebor Mihael Jelić
Scenografija:
Mihaela Zajec (grafiti), Ivan Oštarčević (grafiti)
Kostimografija:
Komentar:
Iako hrvatska kinematografija oskudijeva filmovima o
adolescentima (i za adolescente), upravo se u njenom okrilju zbila u svjetskim
razmjerima rijetka pojava – da cjelovečernji igrani film o adolescentima
realiziraju sami adolescenti. Za to službena hrvatska kinematografija doduše
nema baš nikakve zasluge, jer taj film, Zagrebački ekvinocij, u potpunosti je
proizveden nezavisno, bez potpore HAVC-a ili bilo koje druge javne institucije u
bilo kojoj fazi (post)produkcije. Film je djelo skupine entuzijasta predvođenih
Sveborom Mihaelom Jelićem koji su nakon završetka srednje škole osnovali
kreativni kolektiv CEFGI, te se upustili u projekt snimanja dugometražnog
igranog filma o svojim vršnjacima, s budžetom koji nije dosegao ni tisuću i pol
eura.
Dramaturgija se zasniva na anegdotalnim epizodama, a scenarist i režiser
(također i koproducent te sumontažer) Jelić prati svoje protagoniste
naizmjenično, umješno rabeći paralelnu montažu, a još je umješniji na
užestilskom planu – koristi niz igralačkih postupaka poput podijeljenog ekrana,
natpisa, animacija, ubacivanja crno-bijelih kadrova. Tako stvara prilično
dinamičnu pop-modernističku cjelinu dominanto oslonjenu na humor, s
povremenim dramskim trenucima, u kojima je međutim manje uvjerljiv nego u
onim komičnima.
No budget produkcija itekako se osjeti, i u dobrom i u nedobrom smislu: s
jedne strane kroz oskudnost donosi svježinu izričaja, s druge, u nizu situacija,
jasno je koliko bi ekipi dobro došla bolja financijska, a povremeno i
profesionalna potkovanost. Jelić ima redateljskog dara, ali neke situacije
šlampavo rješava, poput zabune oko seksualnih partnera na partyju, a i
nepotrebno je težio dramaturškom zaokruživanju narativa – noćni melankolični
završetak, nakon odličnih prizora Lenina i Mašina napuštanja zabave i susreta s
Leninim miljenikom, kantautorom Mikijem Solusom, bio bi znatno efektniji od
postojećeg, racionalno logičnog, ali antiklimatičnog i razvučenog dnevnog
svršetka s ponovnim okupljanjem protagonista. Mladi glumci, redom amateri i
naturščici, uglavnom su dobri, štoviše Lena Medar i Tin Blagojević izvrsni su, a
potencijal za ozbiljnu glumačku karijeru svakako imaju i Lana Bogović te Luna
Pilić.
Početak prikazivanja: premijerna projekcija 13. srpnja 2019. na Pulskom
filmskom festivalu, u pobočnom programu Kontrapunkt
Nagrade i festivali:
- Pulski filmski festival, 2019.
- Splitski filmski festival – Međunarodni festival novog filma, 2019.
- Betina Film Festival, 2019.
- Filmska revija mladeži i Four River Film Festival, Karlovac, 2019.
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.