Hamburg Altona film


Godina proizvodnje: 1989

Trajanje: oko 107 minuta

Tehnika: 35mm standard, boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Mitrović, Mladen
Mihletić, Vedran
Krencer, Dragutin

Produkcija:
Urania film
FRZ Hamburg Altona
Avala film

Snimatelj:
Beritić Tihomir
Mećava Goran
Sarić Željko

Sinopsis:
Trojica zatvorenika - Riječanin Čombe, Bosanac Menso i Beograđanin Bogart, bježe iz zatvora, a krajnji cilj im je grad njihovih snova - Hamburg. Privremeno se razilaze i dogovaraju zajednički susret na željezničkoj stanici u Zagrebu pred definitivni odlazak iz zemlje. Svaki od njih prvo odlazi u vlastiti grad odnosno selo, a od tog trenutka film se dijeli u tri samostalne priče. U prvoj se prate Čombeovi pokušaji da se u ambijentu riječke luke osveti bivšem kriminalnom ortaku Mrvi koji ga je potkazao, u drugoj odnos Mense sa ženom Rizom i djecom na bosanskom selu, u trećoj Bogartov ljubavni odnos s naočitom učiteljicom na beogradskoj periferiji. Kasnije, na zagrebačkoj stanici, pred sam odlazak vlaka za Hamburg, Bogart doznaje iz novina da su ostala dvojica njegovih zatvorskih kompanjona uhićena. U posljednji trenutak, on mijenja plan…

Uloge:
prva priča - Željko Vukmirica (Čombe), Jelena Čović, Fabijan Šovagović, Zdenko Jelčić, Ivo Gregurević, Ksenija Pajić, Slobodan Dimitrijević; druga priča - Mirsad Zulić (Menso), Sena Mustajbašić, Tomislav Gelić; treća priča - Filip Šovagović (Bogart), Vesna Trivalić, Predrag Laković, Aleksandar Berček, Dubravko Jovanović

Zemlja proizvodnje:
Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija (Socijalistička Republika Hrvatska/Socijalistička Republika Srbija)

Scenarij:
Vedran Mihletić, Dragutin Krencer, Miroslav Pendelj

Glazba:
Branislav Živković

Montaža:
Dubravka Premar (prva priča), Višnja Zorić (druga priča), Mirna Supek (treća priča)

Scenografija:
Mario Ivezić

Kostimografija:
Ivana Korolija

Komentar:
Kritičari su ovom omnibus-filmu, inače debitantskom kino ostvarenju trojice mladih režisera, Zagrepčanina Mihletića (prva priča*) i Krencera (treća priča*) te Sarajlije Mitrovića (druga priča*), ponajprije prigovarali mehaničnost povezivanja triju priča, ali i scenarističko-režijsku klišeiziranost. Naklonjeniji su smatrali da je spoj kriminalističkog filma i (melo)drame načelno zanimljiv te da je usprkos predvidljivosti priče i nenadahnute režije riječ o korektnom ostvarenju. Na festivalu u Puli film je nagrađen Brončanom arenom.

Ostale nagrade: Herceg Novi 89' - Specijalna diploma za režiju

Dozvola za prikazivanje: od 1. kolovoza 1989.

*Direktor fotografije prve priče je Tihomir Beritić, drugu priču snimao je Željko Sarić, a Goran Mećava treću. 

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.