Šeki snima - pazi se! film


Godina proizvodnje: 1962

Trajanje: 101 minuta

Tehnika: 35 mm widescreen, c/b

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Vajda, Marijan

Produkcija:
Jadran film

Snimatelj:
Marković Milorad

Sinopsis:
Skupina mladića nagovora majstora Žiku, limara, da financira snimanje njihovog filma. Majstor Žika pristane pod uvjetom da film režira njegov ljubimac, nogometaš Šeki. Šeki smatra da je snimanje filma ista stvar kao i nogometna utakmica, usljed čega dolazi do niza sukoba u filmskoj ekipi. Konačno, film je završen i poslan na prestižni festival, gdje ga očekuje iznenađujući prijem...

Uloge:
Dragoslav Šekularac (Šeki), Lola Novaković, Pavle Minčić, Aleksandar Stojković, Zoran Longinović, Fahro Konjhodžić i dr.

Zemlja proizvodnje:
Federativna Narodna Republika Jugoslavija (Narodna Republika Hrvatska)

Scenarij:
Dragutin Dobričanin

Glazba:
Darko Kraljić

Montaža:
Ljerka Stanojević

Scenografija:
Dragoljub Lazarević

Kostimografija:
Jelisaveta Gobecki

Komentar:
Kao kruna vala financijski i kreativno jeftinih komedija, kojima se režiser filma Marijan Vajda i pročuo, Šeki snima, pazi se! svojim je navodno neviđenim neukusom i kičerajom izazvao pravi skandal, a sam Vajda je izbačen iz Udruženja filmskih umetnika Srbije te je bio prisiljen karijeru nastaviti u inozemstvu. Povjesničar hrvatske kinematografije Ivo Škrabalo film je ocijenio kao diletantizam najgore vrste, no mnogo godina kasnije oni rijetki kritičari koji su Šeki snima, pazi se imali prilike vidjeti na internim projekcijama (film naime desetljećima nije javno prikazivan) prosudili su sasvim drugačije, proglasivši ga raritetnim primjerkom anticipacije tzv. camp poetike, čime kao da se na neki način ponovio neobičan rasplet radnje samog filma, koji je usprkos svojim nevičnim tvorcima i tehničkim problemima na uglednom festivalu proglašen remek-djelom. Naslovnu ulogu inače je odigrao tada silno popularni nogometaš beogradske Crvene zvezde Dragoslav Šekularac Šeki, čuven po svojim driblinzima, a film je i bio zamišljen s namjerom da profitira na njegovoj popularnosti, što se međutim izjalovilo.

Dozvola za prikazivanje: od 31. ožujka 1962.