Godina proizvodnje: 2019.
Trajanje: 90 minuta
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Režija:
Ličina, Predrag
Produkcija:
Kinorama, Art & Popcorn
Snimatelj:
Zadro Ivan
Sinopsis:
Hrvatska, sedam godina nakon državnog bankrota. U svijetu se ratuje
za vodu koja je postala mnogo dragocjenija od nafte. Želeći se dokopati izvora
pitke vode, svjetski moćnici ne prežu od ničega, pa tako ni od toga da unište
domicilno stanovništvo Hrvatske koja obiluje izvorima. Uzgoje i preko svoje
agentice, hladne slovenske poslovne žene Vesne Zdovc, prošire virus koji ljude
pretvara u zombije. Ispostavit će se, međutim, da su na virus imuni hrvatski
Srbi. Među hrvatskim Srbima je i Milan Motika zvani Mićo, zagrebački bonvivan
čija je dnevna rutina zacrtana između salona za masažu, restorana i
kinodvorana u kojima prati filmove svoje omiljene glumice, ultra Hrvatice
Franke Anić. Zombi-epidemija tako ga zatječe potpuno nespremnog, ali on
hrabro kreće naprijed s teško ostvarivim ciljem: preživjeti!
Uloge:
Krešimir Mikić, Hristina Popović, Tihana Lazović, Dado Ćosić, Bojan
Navojec, Marina Redžepović, Dušan Bućan, Nikša Butijer, Sergej Trifunović,
Rene Bitorajac, Janko Popović Volarić, Severina Kojić, Dražen Čuček, Jelena
Miholjević
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska, Srbija
Scenarij:
Predrag Ličina
Glazba:
Jura Ferina, Pavao Miholjević
Montaža:
Tomislav Pavlic
Scenografija:
Jana Piacun
Kostimografija:
Selena Orb
Komentar:
Prvi hrvatski (SF) horor zombijevskog podžanra i prva (SF) zombi
komedija na prostorima bivše Jugoslavije, Posljednji Srbin u Hrvatskoj
debitantski je dugometražni film Predraga Ličine, čija je kratkometražna SF
komedija Teleport Zovko iz 2013. jedan od popularnijih hrvatskih kratkih
igranih filmova zadnjih desetljeća. Dugometražni prvijenac Ličina je očito
smislio kako bi isprovocirao desničarsku javnost, podjednako hrvatsku i srpsku,
ali i narugao se Slovencima. Sparivanje 'lojalnog' građanskog Srbina,
domoljubnog do te mjere da mu je omiljeni filmski serijal hrvatska
nacionalistička verzija superherojskog žanra, s junakinjom tog serijala
Hrvojkom Horvat, odnosno glumicom koja taj lik glumi a koja je i u stvarnosti
nacionalistkinja, scenaristički je potez koji zanimljivije od Grlićeva Ustava
Republike Hrvatske povezuje oprečne Hrvate i Srbe u Hrvatskoj; obrat s
nastajanjem rase Neosrba gotovo da je urnebesan, satiriziranje ruralnih Srba i
slovenskog kompleksa veličine prilično je duhovito, gay motivika primijenjena
uspješnim spojem emocija i humora, a glumci su redom odlični. Jedini pravi, ali
bitan problem je ritam odveć trom za tu vrstu filmova, ono isto od čega je patio
Narodni heroj Ljiljan Vidić Ivana Goran Viteza, najbliži srodnik Posljednjeg
Srbina u Hrvatskoj u suvremenoj hrvatskoj kinematografiji. Zato film nije
onoliko kvalitetan koliko je mogao biti, ali svakako je riječ o solidnom
ostvarenju koje nemali dio publike rado gleda.
Početak prikazivanja: redovna (hrvatska) kino distribucija 28. veljače 2019.
Nagrade i festivali:
- Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST, 2019.
- Festival vina i fantastičnog filma Grossmann, Ljutomer, 2019.
- Filmski festival u Sopotu – SOFEST, 2019.
- Pulski filmski festival 2019. – Zlatna arena za najbolju glavnu žensku
ulogu (Hristina Popović), Zlatna arena za kostimografiju, Zlatna arena za
scenografiju, Zlatna arena za masku; Nagrada Breza za najboljeg
debitanta (Predrag Ličina)
- Star Film Fest, Sisak, 2019.
- Betina Film Festival, 2019.
- Festival istočnoeuropskog filma u Cottbusu, 2019.
- Tuzla Film Festival, 2019.
- Filmski festival u Trstu, 2020.
- Festival fantastičnog filma u Madeiri, 2020. – Nagrada za najbolji
međunarodni dugometražni igrani film i za najboljeg redatelja; Nagrada
publike za najbolji dugometražni igrani film
- SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe, Los Angeles, 2020.
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.