Godina proizvodnje: 2018.
Trajanje: 103 minute
Tehnika: DCP, boja
Filmski rod: Igrani film
Režija:
Marasović, Nevio
Produkcija:
Kinorama
Snimatelj:
Kudin Damir
Sinopsis:
Alan je dizajnerska zvijezda u usponu kojeg je upravo napustila
ljubavna partnerica Marina, što on nikako ne može preboljeti, te pod utjecajem
majke odlazi s ocem, razvedenim slikarom i bonvivanom, na Vis, gdje potonji
ima galeriju. Tamo susreće prošlu fatalnu ljubav, Slovenku Barbaru s kojom će
se ponovo zbližiti iako je ona na otok došla s dečkom u potrazi za mjestom na
kojem će se vjenčati. No za Alana je važniji odnos s ocem i njihovo zajedničko
suočavanje sa starim ranama koje protagonist nosi na duši.
Uloge:
Janko Popović Volarić, Zlatko Burić, Nataša Janjić, Alma Prica, Inti Sraj,
Miloš Timotijević, Tanja Ribič
Zemlja proizvodnje:
Hrvatska
Scenarij:
Nevio Marasović (koscenaristi Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić)
Glazba:
Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
Montaža:
Tomislav Pavlic
Scenografija:
Iva Rodić
Kostimografija:
Katja Šunjić Kudin
Komentar:
Nakon tri zapažena ostvarenja, The Show Must Go On, Vis-a-Vis i
Goran, snimljena bez potpore HAVC-a, sa sredstvima dodijeljenima tek za
postprodukciju, Nevio Marasović napokon je od krovne nacionalne filmske
institucije dobio novac za produkciju. I u novom uratku Comic Sans mladi autor
bavi se svojim omiljenim motivima – rasapom (bračne odnosno izvanbračne)
ljubavne veze, obiteljskim odnosima, poslovno uspješnim i osobno ruiniranim
protagonistom, a kao i u Vis-a-Visu, samo diskretnije, prisutan je i
metatekstualni moment.
Film je u marketinškoj kampanji predstavljen kao (feel good) komedija, jer kao
što je dobro poznato to je jedini ('odrasli') žanr u kojem hrvatska publika voli
gledati hrvatske filmove u kinima. No zapravo čitava je njegova prva trećina
ozbiljna drama koja prikazuje junakovu ljubavnu traumu i gubitak poslovnog
interesa kao njezine posljedice. U skiciranju propale ljubavne veze za koju se u
jednom trenutku učini da bi se mogla obnoviti Marasović ne napušta prostor
općih mjesta, a još više općim mjestima vrvi njegov prikaz aktualnog stanja u
fensi profesijama i poslovnim dilovima. Pa ipak, izvedbeno je sve to realizirano
prilično sigurno. Od trenutka kad u radnju uđe lik oca koji utjelovljuje Zlatko
Burić film počinje poprimati humorne note, jer taj karakter im je glavni nositelj,
a zanimljivo je i da Popović Volarić bolje djeluje u humornim situacijama nego u
onima kad treba dočarati uzburkanu emocionalnu nutrinu. Na žalost i odnos
oca i sina uglavnom se svodi na već mnogo puta viđenu vrstu međusobnog
nerazumijevanja – sin predbacuje ocu njegov 'neuredan' život i kao ključnu
stvar baca mu u lice strah da sam neće postati poput njega, neodgovoran
čovjek kojem je samo do lakih provoda i usputnog seksa, dok otac, koliko god
površinski djelovao da ne pridaje veće važnosti sinovim problemima, ipak
dubinski osjeća za njega, ali to baš ne zna ili se ne trudi pokazati. I opet, ta opća
mjesta u relaciji otac – sin Marasović uprizoruje sigurno, kao što i prilično
sigurno balansira humorne i dramske elemente što je najzahtjevnija sastavnica
njegova ostvarenja. Uz to se, kao u Vis-a-Vis, ponovo poigrao naslovom, jer font
Comis Sans po kojem je naslovio film u doslovnom prijevodu s francuskog znači
bez komike, što bi se moglo shvatiti i tako da autor samosvjesno publici nešto
što nije komedija podmeće kao komediju, a pri kraju postoji i scena oca i sina
koja ostavlja dojam kao da obojica zapravo komentiraju vlastite filmske uloge.
Početak prikazivanja: redovna (hrvatska) kino distribucija 8. ožujka 2018
Nagrade i festivali:
Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST 2018. – Nagrada za
najbolji film iz regije
- Filmski festival LET’S CEE, Beč, 2018.
- SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe, Los Anegeles, 2018.
- Pulski filmski festival 2018. – Zlatna arena za režiju, Zlatna arena za
najbolju glavnu mušku ulogu, Zlatna arena za najbolju sporednu žensku
ulogu (Nataša Janjić), Zlatna arena za montažu, Zlatna arena za
oblikovanje zvuka, Zlatna vrata Pule (nagrada publike)
- Dalmatia Film Festival, Split/Solin/Sutivan/Kaštel Lukšić/Pirovac, 2018.
- Filmski festival Herceg Novi – Montenegro Film Festival, 2018.
- Star film fest, Sisak, 2018.
- Mediteran Film Festival, Split, 2018.
- Filmski festival Dunavsko-panonske regije 'Porodica naroda', Sombor,
2018. – Zlatni Celtis za najbolji film
- Međunarodni festival filmske režije u Leskovcu, 2018.
- Raindance Film Festival, London, 2018
- Međunarodni filmski festival 'Braća Manaki', Bitola, 2018.
- Filmski festival mediteranskih zemalja u Aleksandriji, 2018. – Nagrada za
najbolju glavnu mušku ulogu
- Međunarodni festival nezavisnog filma Ibiza Cinefest, 2019.
- Međunarodni filmski festival u Puneu PIFF, 2019.
- Ischia Film Festival, 2019.
Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.