Comic Sans film


Godina proizvodnje: 2018.

Trajanje: 103 minute

Tehnika: DCP, boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Marasović, Nevio

Produkcija:
Kinorama

Snimatelj:
Kudin Damir

Sinopsis:
Alan je dizajnerska zvijezda u usponu kojeg je upravo napustila ljubavna partnerica Marina, što on nikako ne može preboljeti, te pod utjecajem majke odlazi s ocem, razvedenim slikarom i bonvivanom, na Vis, gdje potonji ima galeriju. Tamo susreće prošlu fatalnu ljubav, Slovenku Barbaru s kojom će se ponovo zbližiti iako je ona na otok došla s dečkom u potrazi za mjestom na kojem će se vjenčati. No za Alana je važniji odnos s ocem i njihovo zajedničko suočavanje sa starim ranama koje protagonist nosi na duši.

Uloge:
Janko Popović Volarić, Zlatko Burić, Nataša Janjić, Alma Prica, Inti Sraj, Miloš Timotijević, Tanja Ribič

Zemlja proizvodnje:
Hrvatska

Scenarij:
Nevio Marasović (koscenaristi Rakan Rushaidat, Janko Popović Volarić)

Glazba:
Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz

Montaža:
Tomislav Pavlic

Scenografija:
Iva Rodić

Kostimografija:
Katja Šunjić Kudin

Komentar:
Nakon tri zapažena ostvarenja, The Show Must Go On, Vis-a-Vis i Goran, snimljena bez potpore HAVC-a, sa sredstvima dodijeljenima tek za postprodukciju, Nevio Marasović napokon je od krovne nacionalne filmske institucije dobio novac za produkciju. I u novom uratku Comic Sans mladi autor bavi se svojim omiljenim motivima – rasapom (bračne odnosno izvanbračne) ljubavne veze, obiteljskim odnosima, poslovno uspješnim i osobno ruiniranim protagonistom, a kao i u Vis-a-Visu, samo diskretnije, prisutan je i metatekstualni moment. Film je u marketinškoj kampanji predstavljen kao (feel good) komedija, jer kao što je dobro poznato to je jedini ('odrasli') žanr u kojem hrvatska publika voli gledati hrvatske filmove u kinima. No zapravo čitava je njegova prva trećina ozbiljna drama koja prikazuje junakovu ljubavnu traumu i gubitak poslovnog interesa kao njezine posljedice. U skiciranju propale ljubavne veze za koju se u jednom trenutku učini da bi se mogla obnoviti Marasović ne napušta prostor općih mjesta, a još više općim mjestima vrvi njegov prikaz aktualnog stanja u fensi profesijama i poslovnim dilovima. Pa ipak, izvedbeno je sve to realizirano prilično sigurno. Od trenutka kad u radnju uđe lik oca koji utjelovljuje Zlatko Burić film počinje poprimati humorne note, jer taj karakter im je glavni nositelj, a zanimljivo je i da Popović Volarić bolje djeluje u humornim situacijama nego u onima kad treba dočarati uzburkanu emocionalnu nutrinu. Na žalost i odnos oca i sina uglavnom se svodi na već mnogo puta viđenu vrstu međusobnog nerazumijevanja – sin predbacuje ocu njegov 'neuredan' život i kao ključnu stvar baca mu u lice strah da sam neće postati poput njega, neodgovoran čovjek kojem je samo do lakih provoda i usputnog seksa, dok otac, koliko god površinski djelovao da ne pridaje veće važnosti sinovim problemima, ipak dubinski osjeća za njega, ali to baš ne zna ili se ne trudi pokazati. I opet, ta opća mjesta u relaciji otac – sin Marasović uprizoruje sigurno, kao što i prilično sigurno balansira humorne i dramske elemente što je najzahtjevnija sastavnica njegova ostvarenja. Uz to se, kao u Vis-a-Vis, ponovo poigrao naslovom, jer font Comis Sans po kojem je naslovio film u doslovnom prijevodu s francuskog znači bez komike, što bi se moglo shvatiti i tako da autor samosvjesno publici nešto što nije komedija podmeće kao komediju, a pri kraju postoji i scena oca i sina koja ostavlja dojam kao da obojica zapravo komentiraju vlastite filmske uloge.

Početak prikazivanja: redovna (hrvatska) kino distribucija 8. ožujka 2018

Nagrade i festivali:
Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST 2018. – Nagrada za najbolji film iz regije
- Filmski festival LET’S CEE, Beč, 2018.
- SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe, Los Anegeles, 2018.
- Pulski filmski festival 2018. – Zlatna arena za režiju, Zlatna arena za najbolju glavnu mušku ulogu, Zlatna arena za najbolju sporednu žensku ulogu (Nataša Janjić),  Zlatna arena za montažu, Zlatna arena za oblikovanje zvuka,   Zlatna vrata Pule (nagrada publike) 
- Dalmatia Film Festival, Split/Solin/Sutivan/Kaštel Lukšić/Pirovac, 2018.
- Filmski festival Herceg Novi – Montenegro Film Festival, 2018.
- Star film fest, Sisak, 2018.
- Mediteran Film Festival, Split, 2018.
- Filmski festival Dunavsko-panonske regije 'Porodica naroda', Sombor,
2018. – Zlatni Celtis za najbolji film
- Međunarodni festival filmske režije u Leskovcu, 2018.
- Raindance Film Festival, London, 2018
- Međunarodni filmski festival 'Braća Manaki', Bitola, 2018.
- Filmski festival mediteranskih zemalja u Aleksandriji, 2018. – Nagrada za najbolju glavnu mušku ulogu
- Međunarodni festival nezavisnog filma Ibiza Cinefest, 2019. 
- Međunarodni filmski festival u Puneu PIFF, 2019.
- Ischia Film Festival, 2019.

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.