Sirene i krikovi film


Godina proizvodnje: 2015

Trajanje: 82 min

Tehnika: boja

Filmski rod: Igrani film


Režija:
Perić, Ivan

Produkcija:
Dream Division Production

Snimatelj:
Barbir Rino

Sinopsis:
Neimenovani dalmatinski grad tijekom jedne noći u nedefiniranoj ali ne tako dalekoj budućnosti, u vrijeme u kojem urbana sredina ubrzano propada zbog krize i bujanja kriminala. Dok stanovništvo intenzivno ponajviše brodovima napušta grad, a priča se i o opasnoj zarazi koja prijeti građanima koje terorizira Kontrolna popravna služba, nakon ubojstva bogatog čovjeka nekoliko ljudi pokušava pronaći njegovo tijelo da bi ga opljačkali. Među onima koji tragaju za lešom je i Tino (Tino Bandini), rezigniran čovjek navikao na nesigurnost i svakodnevnu borbu za preživljavanje, koji na ulicama i trgovima nailazi na skupine ljudi koji se prepuštaju plesu i zabavi, dok neki od njih također imaju drugačije planove.

Uloge:
Tino Bandini (Tino), Marko Kapitanović (Vice), Ivana Župa (Karina), Borut Novak (Prorok), Mario Vidić (Blaja), Rade Tanjga (Dora), Katarina Botica (Mare), Josip Rogošić (Cone), Ana Arapović (Ramona), Stipe Tadin-Biočić (Elvis), Petar Buljević (Kalif)

Zemlja proizvodnje:
Hrvatska

Scenarij:
Ivan Perić

Glazba:
Josip Rogošić

Montaža:

Scenografija:
Katarina Bilan, Martina Bilan, Ivan Perić

Kostimografija:
Emina Štrkljević

Komentar:
Četvrti dugometražni igrani film scenarista i redatelja Ivana Perića, ponikla u splitskom Kino-klubu, prvi je hrvatski dugometražni film realiziran u jednom kadru. Distopijska apokaliptična drama s elementima eksperimentalnog filma, realizirana u okrilju autorove neprofitne udruge i snimljena iz trećeg pokušaja, djelo je nenametljivo nadrealna odmaka u kojem je moguće detektirati izvedbeni i poetski utjecaj Ivana Martinca. Autor vješto koristi zadanu scenografiju splitskog Geta koja mu dijelom služi za eklektičnu međuigru realnog i nadrealnog, a dijelom za stvaranje naglašeno tjeskobne distopijske slike socijalne patologije dominantno oslobođene futurizma i s jasnim asocijacijama na sadašnjost. U ostvarenom jedinstvu mjesta, vremena i zbivanja suvislije zbivanje je jedva naznačeno i dramski nekoherentno, likovi se uglavnom besciljno kreću zadanim koordinatama, sve je podređeno formi tj. tehničkoj razini realizacije uz fokusiranje na stvaranje osjećaja nelagode i anksioznosti, a konkretnija priča prilično je nejasna i može se tek naslutiti.

Početak prikazivanja: distribucija po festivalima i art-kinima 14. rujna 2015. godine

Nagrade i festivali:
Splitski filmski festival / Međunarodni festival novog filma 2015. godine
Festival srpskog filma fantastike u Beogradu 2015. godine

Nadopunjavanje informacija

Ukoliko primjetite netočne informacije ili pak imate ideju kako bi se ovu bilješku moglo unaprijediti, svakako nam javite.