Silvio Jesenković snimatelj


Datum i mjesto rođenja: 22. 12. 1962., Zagreb


Diplomirani snimatelj (Akademija dramske umjetnosti). Iznimno je aktivan kao ratni snimatelj tijekom Domovinskog rata za Hrvatsku televiziju i europske televizijske kuće. Nakon rata snimatelj je niza dokumentarnih filmova i glazbenih spotova, televizijske serije Novo doba (2002.) Hrvoja Hribara, a na igranom filmu snimateljski debi mu je 2001. godine Kraljica noći Branka Schmidta. Već u tom filmu uočen je njegov vizualan stil koji se temelji na funkcionalnoj uporabi svjetla i boje s naglašenom likovnošću, posebice glede kompozicije kadra i osjećajem da snimateljskim izražajnim sredstvima prikaže minulo vrijeme. Identično opažanje može se primijeniti i na film Vicka Runjića Serafin, svjetioničarev sin iz 2002. godine kojeg su mnogi i upamtili poglavito po izvrsnoj fotografiji. Godine 2002. odlazi u Kanadu gdje je snimatelj na nacionalnoj televiziji CBC, a snimajući kratki i dva igrana filma postaje članom Canadian Society of Cinematographers. Po povratku u Zagreb, 2004. g. snima za Srećka Jurdanu film Slučajna suputnica, a zatim Hribarov Što je muškarac bez brkova? 2005. godine. Jasenković u svakom od svojih filmova snimateljski rukopis prilagođava filmskoj priči, s posebnim naglaskom na stvaranje ugođaja. Pripada onim hrvatskim snimateljima koji prate razvoj filmske tehnike i tehnologije te se često okušava u novim tehnikama. Mnogo surađuje s Hrvatskom televizijom u radu na televizijskim serijama.

Nagrade:

Nagrada Kodak za najbolji snimateljski rad (drugi snimatelj je Boris Poljak) u filmu Dan pod suncem (Vlado Zrnić, 1999) na Danima hrvatskoga filma 2001. godine
Nagrada za najbolji snimateljski rad u filmu Dan pod suncem na New York International Film Festival 2002. godine
Zlatna arena za fotografiju na filmskom festivalu u Puli 2002. godine za film Serafin, svjetioničarev sin
Nagrada Kodak za najbolje snimljeni film na filmskom festivalu u Puli 2002.